Структура власності ТОВ (Зразок)
Міністерство фінансів схвалило положення про форму та зміст структури власності (наказ № 163 від 19 березня 2021 р.) Через відсутність цього документу подання інформації про бенефіціарів затримувалося. Наказ набере чинності через місяць після його опублікування, тобто з 11 липня 2021 року. Тому незабаром юридичним особам доведеться подавати дані про бенефіціарів та структуру власності. Обов’язок юридичних осіб оновлювати дані про кінцевого бенефіціарного власника, що містяться в ЄДР, та подавати структуру власності закріплено п. 4 Перехідних положень Закону № 361 «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р.
Водночас ми одразу зазначаємо, що підприємство не обмежиться «одноразовим» поданням інформації. Закон про державну реєстрацію також передбачає:
- щорічне підтвердження інформації про бенефіціара (включаючи подання структури власності). Навіть якщо змін не буде;
- надання інформації про відсутність змін у структурі власності та інформацію про кінцевого бенефіціара, під час реєстрації змін інформації про юридичну особу, що міститься в ЄДР;
- звичайно, якщо змінюється структура власності або змінюється бенефіціар, вам потрібно буде подати “оновлену” інформацію.
Структура власності ТОВ (Зразок) – ЗАВАНТАЖИТИ.
Первинне представлення/оновлення даних. Для кого це?
Формально це зобов’язання поширюється на ті юр.особи котрі, були зареєстровані до набуття чинності Закону № 361, (станом на 28 квітня 2020 року). Однак, з огляду на затримку у перегляді та затвердженні наказу Мінфіну, всі юридичні особи, зареєстровані після набрання чинності наказу Мінфіну, повинні своєчасно оновлювати інформацію про бенефіціара.
Вам доведеться подати дані про бенефіціара, навіть якщо компанія має просту структуру власності (належить фізичній особі) і інформація про кінцевого бенефіціарного власника включена до ЄДР, або кінцевого бенефіціарного власника взагалі немає (у цьому випадку зазначається Причина його відсутності)
За яких умов проходить подача документів?
Протягом 3 місяців з дати набрання чинності наказом Міністерства фінансів. Наказ набрав чинності 11 липня 2021 року, тому з цього дня починається тримісячний відлік часу для подання документів. Фактично, юридичні особи мають один місяць для підготовки документів і три місяці для подання документів. Якщо ви подасте документи протягом цього терміну, вам не доведеться сплачувати збір за реєстрацію.
Які документи подавати?
- Заява (містить інформацію про кінцевого бенефіціарного власника або його відсутність). Це заява за формою 2. Якщо у Вас громадська організація – форма 4. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника зазначена на сторінках 2 та 3 заяви.
- Структура власності. Запис у формі та змісті, затверджених наказом Міністерства фінансів. Насправді такої форми немає (вона складена в будь -якій формі). Структура власності – це схема (зображення) власності юридичної особи.
- Виписки, витяги чи інші документи з торгових, банківських, судових реєстрів, що підтверджують реєстрацію юридичної особи-нерезидента в країні/регіоні, де вона знаходиться, якщо засновником юридичної особи є юридична особа-резидент. Враховуючи, що це іноземний документ, його, ймовірно, доведеться перекласти на українську мову та легалізувати.
- Нотаріально засвідчені копії документів, що посвідчують особу кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи для фізичних осіб-нерезидентів та резидентів, якщо такі документи були видані без використання Єдиного державного реєстру населення. Тут слід зазначити, що якщо паспорт громадянина України оформляється у формі книжки, необхідна нотаріальна копія, якщо у формі ID таке посвідчення не потрібне. Дані про бенефіціарів підтверджуються щороку.
Обов’язок щорічно підтверджувати інформацію про бенефіціарів передбачений ст.171 Закону про державну реєстрацію. Він з’явиться з 2022 року. Це також стосується всіх юридичних осіб (незалежно від того, чи змінилася структура власності/інформація про кінцевого бенефіціара). Ця інформація повинна підтверджуватися щорічно протягом 14 календарних днів з дати реєстрації компанії.
Зміни у структурі власності або кінцевих бенефіціарних власниках. Цей факт, поряд з документацією, що підтверджує зміну, вимагає повідомлення державного реєстратора протягом 30 робочих днів після виникнення змін.
Відповідальність
Для підприємств, які не подають або затримують подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника, відповідальній особі (уповноваженій особі) юридичної особи загрожує адміністративний штраф у розмірі від 17 000 до 51 000 гривень (ч. 6 ст. 16611 КУпАП). Протоколи складаються органами Державної служби фінансового моніторингу України, зокрема Міністерством юстиції (ст. 255 КУпАП). Накладенням штрафів займаються суди (ст. 221 КУпАП). Після складання протоколу Міністерство юстиції надішле лист директору підприємства, в якому буде зазначено, щодо відсутності даних про бенефіціара, та запросить бути присутнім для підписання протоколу протягом одного місяця.
Як скористатися нашими послугами?
Скористатися послугами нашої юридичної компанії досить просто. Перш за все, клієнту потрібно зателефонувати за номером телефону, вказаним в розділі контактної інформації на сайті або особисто відвідати наш київський офіс. Описавши ситуацію і зокрема, надавши дані про майбутню діяльність, юристом буде збудований алгоритм подальших дій.
При необхідності, він надасть безкоштовну консультацію, відповівши на всі наявні питання клієнта. Також вам буде перелік необхідних документів, який потрібен для підтвердження бенефіціарів. Відразу ж може бути укладений договір про надання юридичних послуг клієнту в відповідних органах влади.
Ми робимо все можливе для того, щоб позбавити наших клієнтів від наявних проблем і складнощів, що виникають в процесі підтвердження бенефіціарного власника компанії. Як показує практичний досвід, вже через кілька днів після запуску процесу оформлення структури власності компанії, клієнту буде надано позитивний результат від нашої роботи.
Якщо ви вирішили розробити та зареєструвати структуру власності ТОВ, або у вас виникли будь-які питання, тоді рекомендуємо зв’язатися з представником фірми «Jus-Aureum» прямо зараз. На протязі декількох хвилин вам буде надано грамотна та кваліфікована відповідь.